Alla inlägg under januari 2011

Av veronica ekdal - 21 januari 2011 07:55

god morgon :)


Dagens inlägg är ju en minnesvärd händelse ;)

Min första puss och kyss fick jag utav Tore ;)

Han var ju min första pojkvän och min första kärlek så det är något jag aldrig glömmer, han var så försiktig och gullig :) han visste att jag inte hade kysst någon förut ;) jag kommer dock inte ihåg om han hade kyssts innan ;) men det blev en bra kyss iallafall :)


Idag ska Cajsa vara själv på dagis och få vara med o äta :D hon är nöjd som få ;) hoppas bara att det går bra att lämna henne sj idag ;) På måndag börjar som sagt dagis på "riktigt" mån-ons 8,30-13,30 är hennes tider :) ska bli gott för henne att få leka med barn på dagarna istället för mamma och pappa ;))


Ha en bra dag alla som läser ;))


kraaam

Av veronica ekdal - 20 januari 2011 07:19

God  morgon :)


idag blir det fortsatt inskolning på dagis och på fredag ska hon lämnas själv där i ca 2 timmar ;) och på måndag börjar hennes 15 timmarsveckor ;) skönt ska det bli ;))


Dag 15 mina drömmar ;)


lite svårt att veta om det handlar om mina framtidsdrömmar eller om det jag drömmer på natten ;) Men ska försöka skriva om bägge sakerna ;)


Har lite olika drömmar på nätterna, jag har ett par återkommande drömmar där jag är på väldigt höga höjder och ramlar ner, och fallen är väääldigt höga, men jag vaknar precis innan jag landar.. En annan dröm är att något händer jagt måste ringa till 112..<men hur jag än bär mig åt så kan jag inte trycka in dom 3 siffrorna i rätt ordning, det går bara inte,, skitjobbigt är det..


Mina drömmar inför framtiden ;)

Jag drömmer om att mina barn ska få vara friska, att dom ska bli det dom vill. Jag drömmer om ett litet mysigt sommar bröllop ;)

Jag drömmer om att skaffa en liten till ;)

Jag drömmer om en fast anställning ;)

jag kan fortsätta skriva om massa drömmar jag har men nu är det kl 7,25 och jag måste plocka fram frukost till barnen för Robin ska snart till skolan ;)


sen ska Cajsa göras iordning till dagis :))


Ha en toppendag ;)


kraaam

Av veronica ekdal - 19 januari 2011 07:16

god morgon :))


Idag är det onsdag och början på denna veckan har varit fullspäckad känns det som ;)  i måndags var det tandläkare och jobbcoach på förmiddagen sen kl 13 var jag iväg o prattade lite jobb med en tjej. I går var det första inskolningsdagen på dagis för lilla Cajsa, det gick jättebra. På eftermiddagen var jag på arbetsförmedlingen och gjorde en ny handlingsplan. När jag kom hem därifrån hade Micke möblerat om i vardagsrummet och det känns mycket bättre så som vi har nu ;))

Idag ska mitt inlägg gandla om igen vad jag har på mig :P men skriver vad jag hade på mig igår då jag inte klätt mig än ;) jag hade på mig ett par svarta jeans, ett rött linne en svart kofta. that`s it ;))


idag ska micke iväg på till arbetsförmedlingen på nåt basträff av nåt slag :P han ska få lite info om ams hemsida tror jag ;) själv ska jag och cajsa ta en skön promenad hem efter dagis :) det ska bli skönt ;))


Ha en toppenbra dag ni som läser :))


kraaaaam

Av veronica ekdal - 16 januari 2011 09:34


god morgon :)


Dag 13  ska handla om denna veckan ;)

 Denna veckan har vari trätt så lugn, vi har haft lite olika besök denna veckan Linda har varit här på kaffe , Mickes kompis med familj har varit här , Min bonusmamma kom en sväng i torsdags och igår var vi till några vänner på kaffe och nybakt kladdkaka ;) mumma vad gott :) Annars har det varit som alla andra veckor :P still no work for me :((


I morrn ska jag åka till Smögens havsbad för att prata lite om jobb med en av dom där :)) bara att hålla tummarna för att man kan få in en fot och få några timmars jobb :)) hoppas hoppas ;))


Ha en bra söndag så skriver jag igen i morrn ;))



kraaam

Av veronica ekdal - 13 januari 2011 08:09

God morgon :)


Hmm idag är det dag nr 12 och jag ska skriva  vad som finns i min handväska.. Kruxet med detta inlägget är att jag inte har nån väska just nu :P Men häromdagen hittade jag väskan i förrådet och i den låg det medicin och något papper som jag inte kommer ihåg vad det var för nåt ;) men inget viktigt iaf ;) snart dags att plocka fram den igen. och då kommer det finnas en plånbok, mobil nycklar i den varje dag ;)


Idag ska jag försöka att få byta gardiner i vardagsrum och kök, har dock inte bestämt mig för vilka som blir upphängda än ;)  Annars blir det en lugn dag med frågesport kl 17 :D den vill jag inte missa :))  På tisdag är det dags för inskolning på dagis jippie:)) den dagen  har jag väntat på hoppas det är ett bra dagis med bra personal så att man trivs med att lämna lillan där :)


Ha en bra dag kraaam

Av veronica ekdal - 12 januari 2011 08:59

god morgon :)


ruggigt trött idag :P försökte somna om efter att sonen gick til skolan men gick inte så bra med en dotter som vill ligga brevid och göra allt utom att vara tyst och ligga still :P så nu var man uppe igen ;)


Idag ska jag skriva lite om mina syskon :))


Börjar med den äldsta ;)


Linda: hon är min enda storasyster och betyder väldigt mycket för mig. Nu när vi båda har barn så förstår vi varandra mycket bättre och har hållt sams på ett bättre sätt än innan.


Sen har vi Therese: Min lillasyster som är extremt duktig i skolan pluggar på distans. Oxå en viktig person i mitt liv precis som alla mina syskon.


Sen är det min enda bror Johan: tyvärr har jag ju inte så mycket kontakt med honom då han bor en bit bort. Men tiden man träffar honom är väldigt betydelsefull och viktig för oss alla. Han har ett lugn med barnen som jag skulle vilja ha lite utav ;)


Sen har vi dom 2 minsta syskonen ;) börjar med Jessica : Min gosiga syster som kommer och hälsar på titt som tätt och det är vi glada för :)) 


Sen minstingen Jeanethe: lillasystern som varit borta alldeles för länge från familjen men som äntligen är tillbaka. En syster jag vill lära känna på nytt igen då det är några år som man missat..

Mina syskon är alla speciella och viktiga för mig och jag älskar dom alla 4   



lite för trött för att skriva känner jag :P finns mycket mer att skriva om alla 4 men orkar inte ;P


Ha en bra dag o kraaam

Av veronica ekdal - 11 januari 2011 18:15

god afton ;)


vilket tråkigt inlägg man ska skriva idag ;) vad jag hade på mig idag :) hehe

 joggingbrallor, linne och en kofta ;) thats it :P ja underkläder oxå såklart ;)



dagen har annars inneburit att jag har frusit som en gris och inte alls kännt mig vidare pigg o kry. men efter nån timmes vila så känner jag mig lite bättre.. Snart får vi finbesök från Uddevalla Mickes gamla arbetskompis och hans familj..


har väl eggentligen inget mer att skriva just nu så återkommer igen i morrn :))

Ha en bra kväll :)


kraaam

Av veronica ekdal - 9 januari 2011 21:08

Gokväll :)


ja dagens inlägg handlar om "min tro".. Då jag inte för ett ögonblick är troende inom någon religion, så är det inte det inlägget handlar om idag ;) utan min tro på "ett liv på andra sidan" Jag är bombsäker på att alla mina nära och kära som har lämnat jorden sitter och tittar "ner" på oss, och är våra skyddsänglar.. Jag kommer ofta på mig själv att jag sitter och tänker på tex min morfar och då vandrar mina tankar vidare till hur han mår idag, vad han gör och till slut så "ser" jag honom där på den andra sidan och är frisk och han vinkar till mig.. det finns tyvärr några st som har lämnat oss som jag ofta tänker på, farmor, morfar, Astrid, Rolf och många fler..


Ja detta är väl min tro ;) jag tror på livet efter detta ;)


Ha en bra kväll och hoppas alla får en toppenvecka ;)


kraaam

Ovido - Quiz & Flashcards