Alla inlägg under september 2010

Av veronica ekdal - 24 september 2010 12:04


goddagens ;)


Sitter en stund vid datorn Lillan tittar på barnprogram en sväng innan vi ska till sonens Skola för utvecklingssamtal om hur det gått de sista 2 veckorna...

Jag vet ju att han är riktigt duktig om han bara vill och orkar, men denna veckan har inte varit kul.. i måndags kom han hem från skolan ledsen och hysteriskt arg, dom hade bråkat i skolan och en killa hade sparkat på hans cykel och gjort sönder hans lås till cykeln, på tisdagen  blev det inte mycket bättre tyvärr.. Han blev totalt vansinnig på mig för att jag inte köpte glass från glassbilen :O

Han blev så arg att han kastade en kudde hårt på fönstret så det gick sönder och nu sitter man här och väntar på att glasmästaren ska ringa och komma och yta ut fönstret...


Nu kan man bara hoppas på att det inte blir värre, han  blev ju så fruktansvärt skakad och rädd  efter att fönstret gick sönder och som mamma vet man inte riktigt hur man ska reagera, samtidigt som man blir arg för att han kastar saker omkring sig och gör sönder saker så blir man ju orolig för vad som hände och framförallt vad som kun de ha hänt.. han kunde ha skurit sönder sig på glaset.. men som tur var så fick han "bara" en liten skråma på handen.


Önskar er alla en toppenbra helg :))


kram


Av veronica ekdal - 14 september 2010 10:08


god förmiddag :)

Idag är det verkligen ett ruskväder :P det blåser och regnar och är burrrigt ute :(


själv sitter jag med en varm go kopp kaffe och njuter av tystnaden medans barnen är på dagis och skola :)


Har precis tvättat en maskin och diskmaskinen blev precis klar, så nu ska bara tvätten hängas och disken in i skåpen . Sen blir det dagis 11.15 o hämta mitt lilla hjärtegull <3  och då är friden definitivt slut ;))


Till helgen blir det KArlstad och träffa min goda vän från Norge som jag aldrig träffat förut :)) ska bli skitkul och gleder mig ofantligt mycket :)) det som saknas just nu är barnvakt till den lilla huliganen men förhoppningsvis så löser det sig oxå ;))


Ha en riktigt toppendag alla som läser detta ;))


avslutar med en bra låt :)



ha det gött :))


kraaam

Av veronica ekdal - 13 september 2010 10:39

hej hej :)


har fastnat för denna låten har inte en aning varför men den är kitschig :P

får se om jag ens får den in i bloggen ;) har aldrig lagt in ett klipp från youtube någonstans :P

väntar återigen på visningsmail ang en lgh.. Denna lägenheten vill vi VERKLIGEN ha, så vi hoppas och hoppas :)) det sägs att det inte är nån kö alls till 4.orna därnere så då ökas ju hoppet liiite till :)

Måste bra passa på att skrika ut en sak ;))


Jag är sååååååå fruktansvärt stolt över min Lillasyster T , hon är duktig och pluggar och får bara bra betyg ;)) duktig duktig :)))



ha en bra dag alla =)


Av veronica ekdal - 6 september 2010 08:01

god morgon :)


måndag morgon solen skiner ute mitt humör känns toppenbra :) väntar ivrigt på mail från bostadsbolaget om en eventuell visning på en lgh i Kungshamn håller tummar och tår :)


17 september bär det av mot Karlstad för att träffa verdens beste mor ;) då får jag äntligen träffa en ny bekantskap ifrån Norge det ska bli skitkul.. :D


ha en bra dag alla :))

Av veronica ekdal - 2 september 2010 09:03


hejsan hoppsan :)


Nu var det ju en hel evighet sen jag skrev sist :P tiden har liksom inte räckt till  känns det som oh det har hänt väldigt mycket sen sist ;)

Vi har tex bestämt oss för att flytta åter igen :)) Men denna gången blir det en flytt tillbaka "hem" vi ska flytta till Kungshamn/Smögen  beroende på vart vi kan få tag i en lgh.. Sen behöver man ju ha jobb, Min sambo har sökt några jobb som vi inte hört nånting ifrån än, men förr eller senare så ;) Jag har pratat med kommunen i sotenäs om vikariat/timjobb som personlig assistent och det var inte negativt :) dom behövde inget folk just nu men hon skulle bemanna ett ställe om ett tag så hon tog mina uppgifter så skulle hon höra av sig om det kom nån öppning :) det känns riktigt bra detta känns som att cirkeln är sluten på nåt vis eller snart iaf :)


Känns bra att kunna få en bättre relation med min far bonusmamma och syster. Det ser jag verkligen framemot, mina gamla vänner :)) ja dom har jag verkligen saknat. Men nu vill man bara få jobb och lgh på stört så man kan fåå flytta nuuuu hahaha.


Sonen fyller år nästa vecka 11 år :O vart tar åren vägen ?? ja han blir bara större och större..


Hoppas er dag blir bra för nu sa här städas o donas :P


ska inte dröja lika länge till nästa gång :))


ha`t gött kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards