Alla inlägg under oktober 2010

Av veronica ekdal - 28 oktober 2010 11:30

goddagens ;)


Blir inte långt detta inlägget :P

Men måste bara få berätta att min dotter på 3½ snart 4 år kan skriva sitt namn själv :) hon kan oxå med hjälp av nån annan skriva mamma, pappa, Robin och morfar. Så hon är så stolt så ;) idag när jag hämtade hene från dagis så berättade hon att hon kunde vissla, och det kunde hon och det hade hon lärt sig alldeles själv :D

Riktig goding det där ;)


Ha en bra dag alla :))


kraam

Av veronica ekdal - 26 oktober 2010 09:09

God morgon alla glada :)


Idag är det precis 1 månad kvar tills vi faktiskt flyttar och jag längtar och längtar;) ska bli så skönt att komma hem och få bli klar med flytt och flyttstädning..

Idag ska det beställas medicin till sonen och försöka få tag i barnmottagningen igen och meddela att vi kommer flytta :P men det är svårt att komma fram på deras telefontid :/


Vad händer mer idag??

ja inte så mycket tror jag blir en trökig dag med minusgrader och sol ;)

Hoppas ni hittar på nåt kul :) ja ni som läser detta iaf :P


Ha en toppendag



kraaam

Av veronica ekdal - 16 oktober 2010 10:04


God morgon och en trevlig solig lördag  på er :))


Igår var vi och träffade den nya rektorn på Robins nya skola :) han verkar vara en toppenrektor och vi träffade en lärare från min skoltid där ;) det var kul och det verkade som att hon kom ihåg mig trots att hon aldrig var min lärare:)

Vi var och tittade på lägenheten igen så att barnen skulle få se hur och var vi ska bo :) och då följde far och hans fru med :) Men denna gången när man kunde titta på allt i lugn och ro så var lgh mycket bättre nu :) barnen var glada över att få se hur det ser ut och dom gillade sina nya rum ! Robin får en toppen utsikt från sitt fönster han har verkligen en vacker havsutsikt :P bättre än vi har nere i vardagsrummet ;) så det var han riktigt glad över :) Underbart att se barnene så glada över sitt nya hem <3


Idag blir det att boka tid i tvättstugan och hoppas på en ledig tid :P försöka att ställa iordning alla packade lådor och se till att allt som ska slängas står på ett  ställe och inte utspritt som det känns just nu ;)

Igår innan vi åkte hem så hade min far varit ute och fiskat hummer så han kom hem med 4-5 st som barnen blev väldigt fascinerade över, Cajsa var lite rädd för dom och vågade inte röra dom och Robin vågade peta på dom :D

Ska lägga in en bild på humrarna lite senare då ag inte hittade data kabeln till telefon nu :P

Ha en toppenbra lördag så skriver jag igen later on :))


kram

Av veronica ekdal - 12 oktober 2010 09:04

good morning :)


Idag är det kallt igen 2 minus men solen är på väg fram ;) är nog dags att plocka fram vinterjackan nu tror jag, Lillan är garderad med termobyxor, varm jacka vantar mössa o halsduk :) så hon är utrustad för en utedag på dagis idag :)

Själv så måste jag ta itu med alla kartonger som står precis överallt :O inget kul alls, men det är ju bra på ett vis då vi rensar ur allt ordentligt denna gången så vi är så duktiga så :) Vi har en del saker som vi inte kan/ska ta med oss då vi inte har lika mycket plats för alla saker. Och då vi kommer ha en tvättmaskin o torktumlare i lgh så måste vi försöka sälja den vi har :/ vi köpte en ny för några månader sen och det är ju inte nyttigt att den står i ett förråd i källaren :)

På torsdag bär det av mot Smögen då vi ska åka till far och hans fru och sova över för på fredag ska vi skriva kontrakt på nya lgh :D och sen ska vi träffa Robins nya rektor. Så det blir en rolig dag på fredag :) den ser jag framemot ;)


Nu är det dags att sätta fart här ;))

have a great day :))

kraaam


Av veronica ekdal - 6 oktober 2010 08:39

hej hej :))


Jag kom på idag att jag lovat sluta röka när vi flyttar till Kungshamn  :P Nu kommer vi att flytta 1 december och det innebär mao att det är dags för Veronica att sluta röka ;=O


Men det går bra hoppas jag :)

(det måste gå bra)

här kommer en supersångerska jag gillar hennes röst vääldigt mycket :) en av sveriges bästa sångerskor :)


det får bli ett kort inlägg idag ;) vem vet jag kanske återkommer lite senare ;))


Have a nice day ;))


kraaam

Av veronica ekdal - 4 oktober 2010 08:53


Nu är helgen förbi och man är tillbaka i vardagen igen ;) barn till dagis o skola och nu har mamma 3 timmar egen tid ;)  och då sitter jag vid datorn och skriver blogg lyssnar på radion och grejar på FB :P som vanligt med andra ord :)


VI HAR FÅTT EN LÄGENHET   


Vi flyttar 1 december till Kungshamn och hela familjen längtar till just det datumet ;)

Det ska bli riktigt skönt att få komma hem igen :))


Och nu är skolor och dagis informerade ;)


fullt ös medvetslös några veckor framöver nu ;)


ha en bra dag alla :)

kraaam

Ovido - Quiz & Flashcards